Потребителски роли
Достъп до операции
Продажби – чекнато дава достъп на потребителя да достъпва продажби през Уеб. За да е активно обаче потребителя трябва да има достъп до обекта и до Уеб платформата. Отключва достъп до справки : Движение на стоки (обща), Движение на стоки (подробна), Изразходвани съставни артикули, продажби по артикули, Продажби по Артикули за период, Продажба – Рекламация,
Доставки – чекнато дава достъп до Уеб за заприхождаване на склада.
Бракове – достъп само през уеб за бракуване на стоки
Ревизии – отключва достъп до панел ревизии
Прехвърляния – отключва се при два и повече обекта и при достъп на потребителя
Производство – отключва достъп до модул производство. Създаване на групирани артикули с възможност за тяхното заприхождаване и продажба. Системата генерира и прилежащите към операцията документи (само администратор активира тази роля)
Разпад – отключва достъп до модул разпад (само администратор активира тази роля)
Приключване на сторно – ако е избрано потребителя ще може да приключва сторно операции. Изисква рестартиране на ПОС.
Рекламации от клиенти – възможност за връщане на стока от клиент. Започване на сторно (само за Web).
Корекции към доставчици – възможност за редактиране на доставка
Команди каси – Отключва панел с възможност за подаване на команди на касовия апарат от уеб. Трябва да е осъществена връзка касовия апарат – Пос и наличие на интернет връзка (само администратор активира тази роля)
Връщане от външна продажба – Достъп до функционалност , която позволява да се направи рекламация на продажба , която не фигурира в софтуера. (само администратор активира тази роля)
Добавяне към продажбата
Редактиране (изтриване на операция) - Не позволява на потребителя да изтрива или редактира операции.
Марж на артикулът в продажбата - Позволява на този потребител на следи маржа на артикула при включването му в операция продажба.
Достъп до стоки
Списък с артикули – отключва достъп до номенклатури с артикули. Възможност за редакция
Артикулни групи – дава достъп до групи артикули с възможност за редакция
Доп. мерни единици – При създаване на ново складово стопанство системата задава две единици бр (бройна) и кг (не бройна). Има възможност за създаване на неопределено количество бройни и не бройни единици (само администратор активира тази роля)
Групи баркодове – При създаване на ново складово стопанство клиента има възможност да въведе един баркод за един артикул. Системата позволява добавянето на повече от един баркод на артикул. (само администратор активира тази роля)
Ценови правила – отключва система за лоялност . Възможност за добавяне на отстъпки на база на определени критерии. Виж статията за ценовите правила в блога.
Онлайн магазин – При активиран достъп до API тук се визуализират номенклатурите на артикулите след извършена синхронизация с онлайн магазин.
Достъп до рецепти - Дава възможност или забранява на определен потребител да създава рецепти.
Достъп до финанси
Приходи – Неактивен при СУПТО. Възможност за въвеждане на допълнителни приходи в системата (само администратор активира тази роля)
Разходи – Неактивен при СУПТО. Възможност за въвеждане на допълнителни разходи в системата (само администратор активира тази роля)
Група приходи – Неактивен при СУПТО. Групиране на приходи. (само администратор активира тази роля)
Група разходи – Неактивен при СУПТО. Групиране на разходи. (само администратор активира тази роля)
Фактури – Списък с фактури
Касови операции – Неактивен при СУПТО. Възможност за водене на касова книга. (само администратор активира тази роля)
Основание за ПКО/РКО – Неактивен при СУПТО. Издаване на ордери. (само администратор активира тази роля)
Сборна фактура - Потребителят има възможност да създава сборна фактура върху операции - Прадажба и да фактурира към един Контрагент.
Финансови книги (само администратор активира тази роля)
Достъп до справки
Наличности в обекта – Достъп до наличности: Справка Наличности, Наличности по обект и Наличности за период
Стоки с количества под минималните – Списък с артикули с количества под минималните . Тези количества трябва да са въведени в артикули – допълнителни данни.
Движение на стоки – Отключва две справки с информация за артикул как е влязъл в склада на каква цена . Какви търговски операции са извършени с него.
Вземания и задължения – Отключва достъп до справка Вземания и задължения обща и подробна справка
Финанси – Достъп справка движене по сметки
Приходи – Приходи, разходи и печалба трябва да са активирани, за да се получи достъп до финансови справки по потребители , каси , обекти (само администратор активира тази роля)
Разходи – виж Приходи (само администратор активира тази роля)
Печалба – Виж Приходи (само администратор активира тази роля)
Продажби с цена по-ниска от доставната – Достъп до справка
Отворени сметки – Отключва достъп до справка с отворени операции. Трябва да е пуснат достъп до Продажби.
Артикули с цена по-ниска от доставната – отключва достъп до справка списък с артикули с продажна цена по – ниска от доставната цена.
Списък отчети на всички оператори – Отключва достъп до справка с всички отчети на оператори изпратени от модула а бързи продажби
Текущи обороти – Неактивна
Партиди с изтекъл срок – списък с всички партиди и изтекъл срок и уйджет на начална страница
Отчет по оператори – Отключва справката на начална страница оборот по оператори , но трябва да се даде достъп до нея в персонални настройки
Баланс по сметки – Неактивна
Отчети ФП – Неактивна
Справки НАП – Отключва достъп до всички таблици от т.15 до т.19 в приложение 29 от Наредба Н-18
Справка служебно въведени/изведени - Тази роля дава право на потребителя достъп до справка "въведени/изведени" суми.
Справка продажби - рекламации - Ролята дава право на потребителя достъп до списък с рекламации
Справка доставка - връщане към доставчик
Справка изпратени писма - Дава достъп на потребителя до справка с изпратени писма до Контрагенти.
Справка продажби по артикули - Дава достъп на потребителя до справка за продажби на артикули.
Справка осреднени цени за период (само администратор активира тази роля)
Справка количества по партиди - Достъп до справка "Количества по партиди"
Наличност за предходни дни (само администратор активира тази роля)
НАП експорт на продажби - E-Shop (само администратор активира тази роля)
Справка количество партиди по операции (само администратор активира тази роля)
Достъп до настройки
Потребители – Отключва достъп до меню потребители с възможност за редакция и добавяне
Мерни единици – списък с мерни единици. При създаване на складово стопанство се генерират:
бр – бройна
кг – не бройна
-> (само администратор активира тази роля)
Данъчни групи – списък с данъчни групи в България и прилежащите данъчни ставки към тях. (само администратор активира тази роля)
Обекти – отключва списък с обектите в складовото стопанство с възможност за добавяне на информация за всеки един от тях (само администратор активира тази роля)
Каси – отключва меню със списък с всички физически и виртуални каси в складовото стопанство
Отключва справка служебно въведени и изведени суми (само администратор активира тази роля)
Типове транспорт – Отключва меню с възможност за добавяне на транспортни средства за по – удобно попълване на Входящ контрол. (само администратор активира тази роля)
Банкови сметки – Дава достъп до меню с банкови сметки. При въведени данни те ще се попълват автоматично при създаването на документи.
Методи на съхранение – Възможност за добавяне на допълнителни места за съхранение на артикулите. (само администратор активира тази роля)
Начини на плащане – при създаване на складово стопанство се генерират три вида плащане обвързани с код в касовия апарат и един вид без код. (само администратор активира тази роля)
Настройки на принт сървъри – настройка на мрежови фискален принтер (само администратор активира тази роля)
Документи – отключва възможност за генериране на персонални документи и промяна на визуализацията на фактурите. (само администратор активира тази роля)
Видове документи – списък с основни документи (само администратор активира тази роля)
Производители/Вносители – дава достъп до списък с производители с възможност за редакция. Появява се поле в допълнителни данни за артикул , в което могат да се избират. След това се използват в дневника за входящ контрол. (само администратор активира тази роля)
Допълнителни статуси – добавя една колона в справки с активна клетка към всеки ред. Има възможност да се въведат тези допълнителни статуси ръчно от потребителя и след това се избират от падащо меню в (само администратор активира тази роля)
Видове основания по ЗДДС – отключва достъп до списък с основания по ЗДДС в възможност за редакция. (само администратор активира тази роля)
Контрагенти – отключва достъп до списък с клиенти и доставчици с възможност за редакция
Фирмени данни – дава достъп до данни на фирмата с възможност за редакция (само администратор активира тази роля)
Системни настройки – отключва достъп до конфигуриране на диапазон фактури, експорт към счетоводни програми, транспортни такси, документи по подразбиране при доставка и продажба, начисляване на отстъпки, конфигуриране на начален номер на баркод генератор, часови зони и формат на дата и час и въвеждане на брой дни за генериране на определени справки за отчетност. (само администратор активира тази роля)
Персонални настройки – персонализиране на уйджетите на началната страница, настройка на основните начини на плащане по обекти (само администратор активира тази роля)
Абонамент – информация относно платени такси и срокове на активация на складовото стопанство
Партиди – Активира работа с партиди. При доставка се появяват полета за попълване , а в артикулите маркер , с който потребителя избира дали артикулът ще ползва партидни номера и ще се въвеждат срокове на годност
Булмар настройки – отваря меню с възможност за въвеждане на данни с цел генериране на файл за импорт към счетоводни продукти на Крестън Булмар ООД.
Настройки на онлайн магазин – при активиран достъп до API се отваря меню с възможност за въвеждане на данни с цел извършване на интеграция с друг софтуер.
system_api – дава достъп до API
Издължаване - Ролята позволява на потребителя да издължава стока частично по операция - продажба.
Известия - Потребителят ще получава известия
Помещения - Чрез тази роля потребителят ще има достъп да създава и преглежда създадените помещение.
Щандове - Потребителят ще може да създава щандове (само администратор активира тази роля)
Пос меню (само администратор активира тази роля)
Пос реклами (само администратор активира тази роля)
Продажби
Промяна на продажната цена – отключва възможност за промяна на цената на артикул по време на продажба.
Начисляване на отстъпка – отключва възможност за въвеждане на отстъпки при продажба. Трябва да е въведена стойност в допълнителни данни за потребител за ползване на максимален процент за отстъпки.
Разреши продажба под доставна цена (само администратор активира тази роля)
Изтриване на артикули – възможност за изтриване на маркирани артикули в пос-а преди да е финализирана операцията.
Разрешено е разпечатване на бележка при финализиране на операция – в уеб скрива или показва бутон РАЗПЕЧАТАЙ за финализиране на продажба.
Уеб администратор – при активиране потребителят ще вижда всички операции в уеб. При не активен само операциите направени от потребител..
ПОС
Отчет ФП по дати – отключва бутон за пускане на месечни и годишни отчети от пос-а през касовия апарат
Достъп до интернет платформата – прехвърля към Уеб частта
ПОС Администратор – възможност на потребителя да свали изначално базата данни
Изтриване на не принтирани артикули – отключва възможност на потребителя да трие артикули, който не са изпратени към нефискалния принтер
Местене на сметки – възможност за прехвърляне и разделяне на сметка
Отчитане на касиер – отключва бутон с отчет на потребител и възможност за изпращането му в Уеб
Отчитане на касиер 2 - подробна информация за извършените продажби и преглед на справката в POS менюто.
Редактиране на POS операция в WEB - дава право на потребителят да редактира започната операция в POS през WEB платформата с данните си за достъп.
Работа с отворени сметки - дава права за работи с Отворени сметки в POS приложението.
Оборот по щандове - дава права на потребителят да следи направения оборот по създадени щандове.
Оборот по щандове всички касиери - дава права на потребителят да проследи оборота на всички потребители, извършвали операции през щандове.
Импортиране на операция от POS - дава опция на потребителя чрез която може да качи с файл от POS приложението в I-Cash с некачени операции. (само администратор активира тази роля)
Импорт / Експорт
Импорт на артикули – възможност за въвеждане на номенклатура артикули от .csv или екселски файл
Импорт на контрагенти – възможност за импорт на контрагенти от екселски файл
Импорт на рецепти (само администратор активира тази роля)
Експорт на рецепти (само администратор активира тази роля)
Шаблони за импорт на операции - дава права на потребителя да изготви шаблон, с необходимите за него колони за импортиране (само администратор активира тази роля)
Експорт на артикули – възможност за експорт на артикули в екселски файл(само за активни/платени стопанства) (само администратор активира тази роля)
Експорт на контрагенти – възможност за експорт на контрагенти в екселски файл ( само за активни/платени стопанства) (само администратор активира тази роля)
Партида
Нулиране на отрицателна партида – отключва достъп до функционалност за нулиране на отрицателна партида (само администратор активира тази роля)
Прехвърляне
Достъп до другите складове - Дава право на потребителят да извършва операция "Прехвърляне" във и от всички обекти на складовото стопанство. (само администратор активира тази роля)