Синхронизация на цени и количества
За кого е приложимо?
Приложимо е за всеки, който желае да следи и актуализира в реално време складовата си наличност и цените на стоките и в двете платформи, както в складовия софтуер, така и в WooCommerce. Подходящ режим е за всеки тип бизнес.
Ако изберете да работите по следния сюжет за синхронизация на количества и цени ще се осъществява синхронизация на всички цени, количества и SKU номера в избраната от Вас посока на синхронизация, дали тя ще бъде от онлайн магазина към I-Cash или от I-Cash към онлайн магазина Ви. Или ще изберете и двете посоки на синхронизиране.
Какво се случва в I-Cash и WooCmmerce?
Количества:
След осъществена интеграция, количествата се заприхождават и актуализират единствено през платформата на I-Cash през “Нова доставка” чрез която се въвежда доставна цена, на база на която ще се изчислява в бъдеще марж на всяка една стока.
Артикулите в доставка могат да се търсят по баркод или наименование.
Ако артикулът е нов и желаете да присъства в онлайн магазина Ви, при създаването на нов артикул в I-Cash (може да се създаде през “Стоки - Артикули” или през “Нова доставка”) е необходимо да въведете име, цена и задължително като поле “Основен баркод” на стоката, той ще се актуализира в онлайн магазина Ви като SKU номер и количествата ще се актуализират при финализиране на доставката.
При създаването на нов артикул е важно в последната папка за “Онлайн магазин” да отбележите артикулът, че принадлежи към посочения обект за връзка с онлайн магазина Ви.
Цени:
Цените се въвеждат и актуализират единствено през I-Cash като редакция на артикул.
Цената ще се обнови и в онлайн магазина Ви като такава.
Как се създава нов артикул?
Вариант 1: SKU номерата на артикулите могат да се създават през I-Cash като при създаване на нов артикул или редакция на стар, който не присъства в базата на онлайн магазина Ви се избере, че принадлежи към определения обект (закачен към онлайн магазина Ви)
! През I-Cash не могат да се създават вариации ! - но може да създадете в онлайн магазина такива.
Вариант 2: Ако имате артикулна база, създадена в онлайн магазина Ви и всеки артикул има свой SKU номер, както и всяка една вариация на артикулът има SKU номер, всеки един от посочените артикули ще влезе в артикулната база на I-Cash с наименованието на стоката и SKU номера, като основен баркод.
Как се връща стока?
Рекламация се извършва и през двете платформи, както през I-Cash, така и през онлайн магазина Ви. Тази операция е възможна само при предварително създадени настройки за обвързване на статусите на поръчките в онлайн магазина Ви с I-Cash.
Вариант 1: След правилно осъществени настройки (по - надолу във файла има описание как се конфигурират) в I-Cash в “Продажби” и там в списъка с всички продажби, в дясно на всяка една операция ще откриете функция (иконка със синя завъртяна стрелка) чрез която може да извършите рекламация, която ще върне количествата на стоките обратно във вашия склад.
Тази операция ще обнови количествата и в двете платформи.
Вариант 2: След правилно осъществени настройки в I-Cash, относно онлайн магазина Ви, при промяна на статуса на поръчката в WooCommerce на “Refunded” ще се създаде и рекламация по продажбата в I-Cash, с което ще се обнови количеството на стоките и в двете платформи.
Как се настройва режима?
В “Настройки” - “Други” - “Онлайн магазин” при създаването или редактирането на вече създаден онлайн магазин в първата стъпка за основни настройки ще откриете 4 - те режима за работа между двете платформи, от които да изберете как ще работите в бъдеще.
За да осъществите интеграцията е необходимо складовото Ви стопанство да има активиран модул за работа с онлайн магазин (API).
За целта ако посочения модул не е активен, моля да се свържете с нашия support на info@icash.bg или на посочените телефони на нашия сайт -> https://icash.bg/bg/ за да ви се активира.
НАСТРОЙКИ
1. Основни настройки
В началото ще откриете три полета за попълване.
1. В първото поле е нужно да въведете точен линк към уебстраницата на онлайн магазина, който ще интегрират.
2. Във второто поле е нужно да въведете потребителски ключ, който трябва да вземете през настройките ви в WooCommerce през админския панел на онлайн магазина Ви.
След като генерирате ключовете първия се въвежда в поле “Потребителски ключ”
и втория се въвежда в поле “Потребителски секретен ключ”.
3. В третото поле, което ще се визуализира в настройките на онлайн магазина в I-Cash трябва да въведете “Потребителски секретен ключ”
След като изберете “Запази и Свържи” ще се осъществи връзка между двете платформи, чрез която ще откриете синхронизираните артикули в I-Cash
“Стоки - Онлайн магазин - артикули”
След осъществената връзка ще се отключат следващи полета за интеграцията.
Избор на синхронизация:
Не синхронизирай (само продажба)
Синхронизирай само количества
Синхронизирай цени от основни
Синхронизирай количества и цени
Интервал за синхронизиране на артикулите (цени, количества) и арт.групи в мин:
=> Отбелязват се минутите на синхронизация
В настройките на I-Cash за синхронизация с онлайн магазина Ви може да изберете дали ще работите с файл на облекчен режим, който ще се генерира от I-Cash.
(XML одиторски файл)
“Обекти,от които се зарежда онлайн магазина” (WooCommerce):
Избира се обекта, чиито наличности ще се проследяват като движение на стоки.
“Обект през който се извършва продажбата в онлайн магазина”
Всяка една осъществена поръчка през онлайн магазина ще бъде отразена като продажба (завършена, незавършена) в I-Cash и за целта е нужно да бъде избран обект, през който продажбите ще минават.
2. Статуси
Във втора стъпка се конфигурира отражението на статусите от онлайн магазина в I-Cash.
Всеки статус от изброените в онлайн магазина ще съответства на определено състояние на продажбата в I-Cash.
Нужно е да обвържете само статусите, които ще се използват в онлайн магазина ви.
Всеки статус, използван от Вас е нужно да обвържете към определено състояние на продажбата и нейната визуализация в I- Cash.
Приключените операции (с плащане и без плащане) - Финализират поръчката като продажба, която вади посочените артикули като количество от склада.
3. Плащания
В третата стъпка за конфигуриране на онлайн магазина е нужно да изберете по какъв начин ще обвържете методите на плащане, които използвате в онлайн магазина си в I-Cash.
Ако използвате няколко метода на плащане, например:
- плащане чрез Stripe
- чрез Наложен платеж
- По банков път
Всеки един от посочените примери за плащане през онлайн магазина ви, трябва да бъде конфигуриран в I-Cash и начина, по който той ще бъде отразен.
- Stripe - > метод на плащане “С карта”
- чрез Наложен платеж - > определя се в зависимост от начина на работа.
ВАЖНО!
Ако плащането с наложен платеж в онлайн магазина, изисква обвързан метод на плащане “в брой” е нужно да се уточни дали плащането изисква издаването на фискален бон.
При тези обстоятелства е нужно да се изберете в новопоявилото се поле дали обвързаното плащане ще бъде “със” или “без” фискално устройство.
- По банков път - > Метод на плащане ‘По банка” и избор на банкова сметка.
Към всеки един метод на плащане може да се приспособят следните функционалности:
Може да издавате фактура при обработването на всяка една поръчка през онлайн магазина Ви.
Таксата за доставка в онлайн магазина Ви да влиза като допълнителен ред на всяка генерирана поръчка в I-Cash
Може да издадете “Електронен касов бон”
* Има две условия - фискално устройство с конфигурация за електронни бележки и ако е обвързано към метод на плащане “В брой”. Към момента се поддържат само фискални устройства на дейзи за електронен касов бон. Фискализирани за онлайн магазин
4. Синхронизация
На 4- тата стъпка се осъществява пълната синхронизация от WooCommerce към I-Cash за актуализиране на имена и SKU номера на всички стоки.
При запазване на настройките в списъка с онлайн магазините Ви ще откриете възможност за осъществяване на връзка ако считате, че има моменти в които няма такава с бутон “Свържи”
Ще откриете още две възможности:
- За синхронизация от WooCommerce към I-Cash
- За синхронизация от I-Cash към WooCommerce
Всяка от възможностите ще обнови или създаде всички артикули с техните SKU номера / баркодове в зависимост от избраната посока на синхронизация.
Синхронизацията се извършва еднократно, след което при създаване на следващи операции, поръчки, доставки и т.н. информацията се актуализира, както в I-Cash така и в WooCommerce.