Синхронизация на количества
- За кого е приложимо
Търговци с онлайн и физически магазини, чиито продукти са налични на склад и са на различни цени в онлайн и физическите магазини.
2. Какво се случва в I-CASH и WooCommerce (продажба, склад, плащане)
При продажба от онлайн магазина, поръчката влиза в I-CASH според зададените статуси (в I-CASH и WooCommerce, повече за статусите в пета точка “Настройване на режима”), количествата се намаляват и в двете платформи и се изпращат съответните документи към клиента. За да заприходите отново количествата на сайта, е нужно да направите доставка в I-CASH към склада на онлайн магазина.
3. Как се създава нов артикул
В WooCommerce има четири вида продукти. Всеки един от тях е с определено предназначение и с различни характеристики. Само два от тях имат опция за управление на наличности и само тези два вида могат да се интегрират с I-CASH складов софтуер:
Обикновените продукти са най-често разпространени. Това са продукти, които просто се заявяват за доставка и не са придружени от набор от други опции. Пример за това са стандартни продукти, които се заприхождават и продават на бройка или в насипно състояние.
Продуктите с вариации са най-комплексните. Това са продукти, които идват с голям набор от опции и разновидности като пример различават се по своя размер, цвят, номерация, цена и т.н. В I-CASH всяка една вариация влиза като отделен продукт. т.е. ако имаме един продукт в WooCommerce с пет вариации в I-CASH ще влязат 5 различни продукта с различни баркодове (=SKU).
Забележка : Моля не въвеждайте SKU номер на основния продукт на вариацията, защото той ще се появи в списъка с продукти при прехвърлянето и вместо пет артикулите ще станат шест.
Бъндъл продукти – добавят се посредством плъгини т.е. не влизат в основните четири типа продукти. В зависимост от начина, по който е настроен плъгина, има възможност да се работи с обикновени продукти или с комплексни продукти (рецепти) в I-CASH.
Имате няколко опции за добавяне на артикули:
Обикновени продукти можете да създавате и прехвърляте както в/от I-CASH към WooCommerce, така и в/от WooCommerce към I-CASH. Можете да добавяте артикули в I-CASH, които да прехвърлите в WooCommerce още при заприхождаването им: Операции➡Доставка➡Нова доставка➡Синия плюс за добавяне на нов артикул. Артикули можете да добавяте чрез импорт, като се водите по шаблоните и изискванията, описани на Настройки➡Импорт➡Импорт на артикули или ръчно от Стоки➡Артикули➡Добави нов артикул. След попълване на желаните полета (“Баркод”, “Име на артикул”, др.), натиснете върху раздела “Онлайн магазин”, където трябва да отбележите продуктът в кой/кои онлайн магазин/и желаете да присъства (ако имате повече от един).
Вариации и Бъндъл продукти е добре първо да създадете в WooCommerce и след това да прехвърлите към I-CASH, тъй като прехвърлянето на артикули от I-CASH към WooCommerce може да е само на обикновени продукти.
Ако имате артикули, които участват само във физическия магазин, трябва да ги създадете в I-CASH без да отбелязвате нищо в полето “Онлайн магазин”.
За да имате синхронизация на количествата между I-CASH и WooCommerce, е задължително продуктите да имат SKU номер/баркод, да имат отбелязана опцията за “Управление на наличностите” в инвентара и да присъстват и в двете платформи.
4. Как се връща стока
От WooCommerce:
В WooCommerce статусите, които ще активират връщането на стока са “Отказана”, “Възстановена сума” и “Провалена”, в I-CASH този статус е само един - “Анулирана”. Когато статусът на поръчката в WooCommerce бъде променен на един от изброените, трябва да сте задали в I-CASH да е “Анулирана”, което автоматично ще върне количествата обратно в склада (ще се изобразят и в Woo) и ще се създадат нужните документи.
От I-CASH:
Намирате в списъка с продажби поръчката, която желаете да сторнирате и избирате от иконите в дясно синята обърната стрелка “Нова рекламация от клиент”↩️. Статусът на поръчката в WooCommerce няма да се промени, но ще се увеличат количествата на рекламираните артикули в онлайн магазина.
5. Как се настройва режима
За да можете да извършите интеграцията, трябва модул API (Онлайн магазин) да бъде активен. Ако го нямате активиран, моля да се свържете с нас на info@icash.bg или на посочените контакти на нашия сайт icash.bg
След активиране на модул API, навигирайте до Настройки➡Други➡Онлайн магазин➡Добави онлайн магазин на WooCommerce.
В стъпка първа ще трябва да попълните уеб адрес на онлайн магазина, потребителски и секретен ключ. Тези ключове се генерират от WooCommerce (WooCommerce➡Настройки➡Разширени➡REST API➡Създаване на ключ за API).
След като сте попълнили задължителните полета (уеб адрес на онлайн магазина, потребителски и секретен ключ), е необходимо да натиснете бутон “Запази и свържи”, което ще интегрира онлайн магазина с I-CASH. След това ще се появят допълнителни полета за избор на начина, по който желаете да използвате I-CASH, в случая да синхронизирате само количествата, за интервала от време, в който да се случва автоматично това действие (препоръчително време 5-15мин) и за обект на склада, който желаете да се заприхождава и от който да се продава (на снимката “Обект 1”).
Ако ще използвате облекчения режим (одиторски файл), отбелязвате полето “Ще използвам XML одиторски файл на НАП”.
С натискане на бутона “Напред” запазваме попълнената информация в полетата.
Втора стъпка - Статуси - Всеки статус от изброените в онлайн магазина ще съответства на определено състояние на продажбата в I-Cash.Чрез избор на статус на поръчките ще конфигурирате как те да бъдат създадени и отразени в I-CASH. Срещу изброените статуси от онлайн магазина е нужно да изберете с какъв статус ще влязат в I-CASH.
Статуси на поръчката в WooCommerce:
В очакване на плащане - Поръчката е създадена, но плащането все още не е започнало. Такива поръчки не влияят на склада (не се изписват наличности) и се считат за неплатени.
Обработка - Поръчката е платена, но очаква изпълнение (напр. продукти с доставка). Този статус може да бъде променен от Вас при изпълнение на поръчката.
Задържана - Количествата на продуктите се изписват, но трябва да потвърдите плащането.
Приключена - Плащането е успешно и поръчката е изпълнена.
Отказана - Поръчката се анулира ръчно или от администратора, или от клиента.
Възстановена сума - Сумата е върната от администратора.
Провалена - Неуспешни поръчки (напр: отхвърлено плащане от банката на клиента). Възможно е дадена поръчка да не промени статуса си на “Провалена”, а да остане като “В очакване на плащане”, докато не бъде потвърдено такова.
Чернова - Започната, но незавършена поръчка, не се отразява нито на склада, нито на отчета
Статуси в I-CASH:
Отворена WEB - Продажба в интернет платформата на I-CASH, която подобно на “Чернова” в WooCommerce, е незавършена, може да бъде редактирана, не оказва влияние на склада и отчета.
Отворена POS - Незавършена продажба в POS модула на I-CASH, която може да бъде редактирана в POS-a, до приключването й тя не се отчита в склада или фискалното устройство (няма издаден касов бон).
Приключена с плащане - Продажба, която е платена изцяло, издадени са нужните документи (фискални бонове, фактури, т.н.), наличността в склада е намаляла със съответни стойности и клиентът е получил стоката.
Приключена без плащане - Продажба, при която са изведени количества от склада, но изчаква плащане или е платена частично.
Анулирана - Неуспешна продажба (поради грешка в оторизирането на плащането или други технически грешки).
Трета стъпка - Плащания - Тук трябва да обвържете методите на плащане в онлайн магазина с тези в I-CASH. Методите на плащане по подразбиране са “В брой”, “По банков път”, “На кредит” и “С ваучер”. I-CASH поддържа и издаването на електронни касови бонове с касови апарати Daisy, фискализирани за онлайн магазин. За редакция и добавяне на нови методи на плащане, моля да се обърнете към нашия support на info@icash.bg или на посочените контакти на нашия сайт icash.bg.
Ако ще използвате облекчен режим в полето “НАП настройки за електронен магазин” е нужно да попълните номера на електронния магазин предоставен от НАП.
Четвърта стъпка - Синхронизация - Ако имате въведена продуктова база в WooCommerce, разпределена по категории, при първоначална синхронизация, можете да изберете цялата тази номенклатура да се прехвърли в I-CASH. Поради разликата в структурата на категориите в двете платформи (в WooCommerce дървовидна, в I-CASH линейна), вместо една родителска категория с няколко подкатегории, в I-CASH ще влязат само подкатегориите, тъй като родителските категории нямат продукти в тях.
6. Промоции
В WooCommerce при въвеждане на редовна цена на продукта, имате опция да въведете и промоционална цена за определен период от време. Има безброй плъгини, с които да добавите Вашите отстъпки. Който и начин да изберете за въвеждане на отстъпки, при направена поръчка, в I-CASH ще се изпрати цената, на която е закупена стоката от клиента (каквато цена е в количката, такава ще влезе и в I-CASH).
Промоционалните цени в онлайн магазина не се отразяват, ако продавате през физическия магазин с I-CASH. Добавянето на промоционални цени в I-CASH става през меню “Ценови правила” като те ще важат единствено за продажби от физическия магазин и няма да влияят на тези в онлайн магазина. Тъй като цените не са синхронизирани, а само количествата, всяка платформа ги управлява сама за себе си.