Синхронизация на количества

  1. За кого е приложимо

Търговци с онлайн и физически магазини, чиито продукти са налични на склад и са на различни цени в онлайн и физическите магазини.

2. Какво се случва в I-CASH и WooCommerce (продажба, склад, плащане)

При продажба от онлайн магазина, поръчката влиза в I-CASH според зададените статуси (в I-CASH и WooCommerce, повече за статусите в пета точка “Настройване на режима”), количествата се намаляват и в двете платформи и се изпращат съответните документи към клиента. За да заприходите отново количествата на сайта, е нужно да направите доставка в I-CASH към склада на онлайн магазина.

3. Как се създава нов артикул

В WooCommerce има четири вида продукти. Всеки един от тях е с определено предназначение и с различни характеристики. Само два от тях имат опция за управление на наличности и само тези два вида могат да се интегрират с I-CASH складов софтуер:



Забележка : Моля не въвеждайте SKU номер на основния продукт на вариацията, защото той ще се появи в списъка с продукти при прехвърлянето и вместо пет артикулите ще станат шест. 


 

Имате няколко опции за добавяне на артикули: 



Ако имате артикули, които участват само във физическия магазин, трябва да ги създадете в I-CASH без да отбелязвате нищо в полето “Онлайн магазин”.


За да имате синхронизация на количествата между I-CASH и WooCommerce, е задължително продуктите да имат SKU номер/баркод, да имат отбелязана опцията за “Управление на наличностите” в инвентара и да присъстват и в двете платформи.

4. Как се връща стока

В WooCommerce статусите, които ще активират връщането на стока са “Отказана”, “Възстановена сума” и  “Провалена”, в I-CASH този статус е само един - “Анулирана”. Когато статусът на поръчката в WooCommerce бъде променен на един от изброените, трябва да сте задали в I-CASH да е “Анулирана”, което автоматично ще върне количествата обратно в склада (ще се изобразят и в Woo) и ще се създадат нужните документи.


Намирате в списъка с продажби поръчката, която желаете да сторнирате и избирате от иконите в дясно синята обърната стрелка “Нова рекламация от клиент”↩️. Статусът на поръчката в WooCommerce няма да се промени, но ще се увеличат количествата на рекламираните артикули в онлайн магазина.

5. Как се настройва режима

За да можете да извършите интеграцията, трябва модул API (Онлайн магазин) да бъде активен. Ако го нямате активиран, моля да се свържете с нас на info@icash.bg или на посочените контакти на нашия сайт icash.bg

След активиране на модул API, навигирайте до Настройки➡Други➡Онлайн магазин➡Добави онлайн магазин на WooCommerce


В стъпка първа ще трябва да попълните уеб адрес на онлайн магазина, потребителски и секретен ключ. Тези ключове се генерират от WooCommerce (WooCommerce➡Настройки➡Разширени➡REST API➡Създаване на ключ за API).


След като сте попълнили задължителните полета (уеб адрес на онлайн магазина, потребителски и секретен ключ), е необходимо да натиснете бутон “Запази и свържи”, което ще интегрира онлайн магазина с I-CASH. След това ще се появят допълнителни полета за избор на начина, по който желаете да използвате I-CASH, в случая да синхронизирате само количествата, за интервала от време, в който да се случва автоматично това действие (препоръчително време 5-15мин) и за обект на склада, който желаете да се заприхождава и от който да се продава (на снимката “Обект 1”). 

Ако ще използвате облекчения режим (одиторски файл), отбелязвате полето “Ще използвам XML одиторски файл на НАП”. 

С натискане на бутона “Напред” запазваме попълнената информация в полетата.


Втора стъпка - Статуси - Всеки статус от изброените в онлайн магазина ще съответства на определено състояние на продажбата в I-Cash.Чрез избор на статус на поръчките ще конфигурирате как те да бъдат създадени и отразени в I-CASH. Срещу изброените статуси от онлайн магазина е нужно да изберете с какъв статус ще влязат в I-CASH.


Статуси на поръчката в WooCommerce:


Статуси в I-CASH:


Трета стъпка - Плащания - Тук трябва да обвържете методите на плащане в онлайн магазина с тези в I-CASH. Методите на плащане по подразбиране са “В брой”, “По банков път”, “На кредит” и “С ваучер”. I-CASH поддържа и издаването на електронни касови бонове с касови апарати Daisy, фискализирани за онлайн магазин. За редакция и добавяне на нови методи на плащане, моля да се обърнете към нашия support на info@icash.bg или на посочените контакти на нашия сайт icash.bg. 

Ако ще използвате облекчен режим в полето “НАП настройки за електронен магазин” е нужно да попълните номера на електронния магазин предоставен от НАП.


Четвърта стъпка - Синхронизация - Ако имате въведена продуктова база в WooCommerce, разпределена по категории, при първоначална синхронизация, можете да изберете цялата тази номенклатура да се прехвърли в I-CASH. Поради разликата в структурата на категориите в двете платформи (в WooCommerce дървовидна, в I-CASH линейна), вместо една родителска категория с няколко подкатегории, в I-CASH ще влязат само подкатегориите, тъй като родителските категории нямат продукти в тях.

6. Промоции

В WooCommerce при въвеждане на редовна цена на продукта, имате опция да въведете и промоционална цена за определен период от време. Има безброй плъгини, с които да добавите Вашите отстъпки. Който и начин да изберете за въвеждане на отстъпки, при направена поръчка, в I-CASH ще се изпрати цената, на която е закупена стоката от клиента (каквато цена е в количката, такава ще влезе и в I-CASH). 

Промоционалните цени в онлайн магазина не се отразяват, ако продавате през физическия магазин с I-CASH. Добавянето на промоционални цени в I-CASH става през меню “Ценови правила” като те ще важат единствено за продажби от физическия магазин и няма да влияят на тези в онлайн магазина. Тъй като цените не са синхронизирани, а само количествата, всяка платформа ги управлява сама за себе си.